Välkommen till min nya blogg!

Hej!


Kul att just DU kikar in :)

Jag hoppas att Du gillar min MatBlogg och kanske till och med har nytta av den. Du kanske också tycker att den här bloggen är lite annorlunda, vem vet.

 

Det jag vill är att dela med Mig av min hobby och kärleken till maten.


När jag var yngre och precis hade flyttat hemifrån var det dåligt med fantasi och ork när det gällde matlagning, så det blev gärna makaroner och några få köttbullar, som helt enkelt var enklast. Det hade verkligen hjälpt med några matlagnings tips och råd utifrån. Så jag hoppas även på att den här bloggen kan ge Dig, som är yngre och nyfiken lite inspiration. Du kanske också har några förslag på ändringar, eller bara är sugen på att prova något nytt!?

Det är då bara att dela med sig :)

 

Inspirtonen till varje maträtt får jag lite varstans ifrån. Oftast använder jag mig av ingridienserna jag själv gillar bäst, och blandar dessa med matvaror jag inte använt förr, och får på så sätt en helt ny smakupplevelse.

 

Det jag värdesätter högt är att alltid använda:

  • färska kryddor
  • färska grönsaker
  • oliv- / solrosolja
  • svensk extrasaltat smör
  • havssalt
  • svartpeppar


2009-12-27 @ 20:41:02 Mat Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback